• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När ska restskatt betalas?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det restförs 1 lördagen efter årsskiftet. Men exakt hur sena inbetalningar som registreras vet jag inte
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Saxat från KFM's hemsida angående sekretess:

Är du en privatperson (fysisk person) utan egen näringsverksamhet och med obetalda skatter, underhållsstöd eller böter (skulder i allmänna mål) som registrerats hos oss efter den 1 december 2018? Då gäller följande:

  • Har du betalat en skuld som rör allmänna mål inom avitiden, det vill säga innan sista betaldatum, har uppgiften om skulden alltid sekretess.
  • Det gäller även om det kommer andra skulder inom de följande två åren.
  • Har du betalat din skuld efter avitiden, det vill säga efter sista betaldatum, och får en ny skuld? I så fall tappar den förra skulden sekretesskyddet först om du inte betalar den nya skulden inom avitiden.
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Du får anmärkningar runt 27e/28e decem
Omöjligt I och med att sista datum för inbetalning är 27 dec 2021.

Till mig sa de att om man har ett lägre belopp än 2000 kr på skattekontot så skickas det inte till kronofogden. Stämmer detta?
Har nämligen ca 1500 att betala och vill helst betala i januari. Nån som vet?
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
319
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Till mig sa de att det var en körning 1/1-22 på skattekonto och då är 31/12-21 sista dagen att pengarna måste va inne på skattekontot.

dock fick jag nyss en rejäl kalldusch.. skulle logga in på CSN för att se vilket belopp som betalas ut 28/12.. jo tjena! Ingen utbetalning i december.. känner mig så dum som har räknat me det och inte kollat upp tidigare…

Något som vill köpa något? Behöver 20.000kr in..
#Fu*kMyLife #GodJul
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Till mig sa de att det var en körning 1/1-22 på skattekonto och då är 31/12-21 sista dagen att pengarna måste va inne på skattekontot.

dock fick jag nyss en rejäl kalldusch.. skulle logga in på CSN för att se vilket belopp som betalas ut 28/12.. jo tjena! Ingen utbetalning i december.. känner mig så dum som har räknat me det och inte kollat upp tidigare…

Något som vill köpa något? Behöver 20.000kr in..
#Fu*kMyLife #GodJul

Datumen stämmer nog, 1 lördagen varje månad.
Ibland bokför skatten lite långsamt och då är det bra att betala lite innan. 31 dec är väl inte en bankdag heller..
 

cinnamongirl

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
319
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Försökt läst på lite mer vad de här innebär för mig. Jag kommer kunna betala in allt under januari, men då är de väl försent. Men.. vad innebär sekretess? Alltså hos kronofogden, en ny skatteskuld och man inte varit där tidigare.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Omöjligt I och med att sista datum för inbetalning är 27 dec 2021.

Till mig sa de att om man har ett lägre belopp än 2000 kr på skattekontot så skickas det inte till kronofogden. Stämmer detta?
Har nämligen ca 1500 att betala och vill helst betala i januari. Nån som vet?
Belopp under 2000 går ej till kfm
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp